DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT FEBRUARY 2-3,2017 IN ODAWARA

「コンテンツ イズ キング」の時代が、ようやく訪れた。いまこそ「量より質」が、パブリッシャーに求められている。ビジネスを成功に導くために、なにを改革すべきなのか?第2回「DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT」では語り合いたい。

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DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT FEBRUARY 2-3,2017 IN ODAWARA

「コンテンツ イズ キング」の時代が、ようやく訪れた。いまこそ「量より質」が、パブリッシャーに求められている。ビジネスを成功に導くために、なにを改革すべきなのか?第2回「DIGIDAY PUBLISHING SUMMIT(略称:DPS)」では語り合いたい。

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デジタルパブリッシング革命 いま取り込むべき3つの挑戦

マネタイズ/ユーザーエクスペリエンス/コンテンツクリエーション

「量より質」は、DPS2016 IN KYOTOにおいて、大きなトピックとなった。
巨大になりすぎたプラットフォームに対抗する方策としてパブリッシャーは、オーディエンス・コンテンツ・クリエイティブなどの面で質を向上させることに、現状打開の期待をかけている。

特にコンテンツ面において言えば、従来のテキストや画像だけでなく、動画やイマーシブ、VRなど、これまでにない先鋭的な表現方法も続々と登場してきた。しかし、そんななかでも、忘れてはいけないのがユーザーエクスペリエンスだろう。
その改善こそが、本来的な意味での「質の向上」をもたらし、ビジネスを成功に導く。

新年早々に開催するDPS2017 IN ODAWARAでは、「生き残り」ではなく「拡大戦略」、「適応」ではなく「改革」をもってして、新時代のデジタルパブリッシングを切り拓く方法について議論したい。

DIGIDAY[日本版]編集長 長田真

参加企業

アイティメディア株式会社 / 株式会社朝日新聞社 / 株式会社インプレス / オールアバウト /
株式会社クリエイティヴ・リンク / 株式会社講談社 / 株式会社光文社 / コンデナスト・ジャパン /
株式会社産経デジタル / 株式会社CCCメディアハウス / 株式会社時事通信 / 株式会社集英社 /
株式会社小学館 / スターツ出版株式会社 / 株式会社世界文化社 / 株式会社ダイヤモンド社 /
株式会社テレビ東京コミュニケーションズ / 株式会社東洋経済新報社 / 株式会社日経BP /
日本放送協会 / 株式会社日本経済新聞社 / 日本テレビ放送網株式会社 / 株式会社日本ビジネスプレス /
BuzzFeed JAPAN株式会社 / フィナンシャル・タイムズ / Forbes JAPAN / 株式会社フジテレビジョン /
株式会社扶桑社 / 株式会社文藝春秋 / 株式会社毎日新聞社 / 株式会社マガジンハウス /
株式会社読売新聞東京本社 …and more

スピーカー

長崎 亘宏

長崎 亘宏

株式会社講談社

第一事業局 局次長 兼 ライツ・メディアビジネス局 局次長

Nobuhiro Nagasaki

Kodansha Ltd.

The deputy executive director of first division and rights / media business division

デルフィス、マッキャンエリクソンそれぞれのメディアプランニング職を経て、2006年、講談社に入社。雑誌、コミック、デジタルメディアの広告商品開発やイベント事業に携わる。2010年より、雑誌広告効果測定調査「M-VALUE」設立に従事。2014年より、JIAA(日本インタラクティブ広告協会)ネイティブ広告部会座長として、ガイドラインや広告効果指標の整備に取組む。2015年、第3回webグランプリ「Web 人 of the year」を受賞。

After working for McCann and Delphys as a media planner, joined KODANSHA in 2006. He has been committed to event business and produced ad products for magazines, comics, and digital media in the company. He established M-VALUE, a study of measuring advertising effectiveness of magazine. A chairman of JIAA native advertising committee since 2014, which develops a guideline and reseaches to standardize advertising effectiveness measurement indicator. He received an award of Web Person of the Year in 2015.

小池 政秀

小池 政秀

株式会社サイバーエージェント

常務取締役

Masahide Koike

CyberAgent, Inc.

Exective director

1975年静岡県下田市生まれ。萩島商事株式会社(現:アイア株式会社)、リンクメディアを経て、2001年にサイバーエージェント入社。以来、メディア事業の立ち上げに継続的に関わり、2007年にAmeba事業本部ゼネラルマネジャー、2011年には株式会社AMoAd代表取締役就任。2012年に同社取締役、2014年から常務取締役就任。株式会社AbemaTVの取締役も務める。

Born in 1975 in Shizuoka. After working for AiiA Corporation and LINC Media, joined CyberAgent in 2001. He has committed to media business and worked as general manager of Ameba project head office since 2007, and served as a president of AMoAd in 2011. After performing as a member of the board of CyberAgent in 2012, he currently serves as an executive director of the company since 2014. He is also a member of the board of Abema TV.

MICHAEL FINNEGAN

MICHAEL FINNEGAN

ATLANTIC MEDIA

PRESIDENT

Michael serves as President of Atlantic Media and coordinates strategy, operations and growth initiatives across the company. Previously, Michael served as COO, CFO and SVP of Business Development. Michael joined the company as Director of Digital Business Development and Analytics in early 2011 to build a corporate center of excellence focused on using digital analytics, partnerships, and emerging technologies as levers for financial and audience growth. Prior to his career in media, Michael spent 10 years as a management consultant with expertise in corporate growth and operations. He graduated from the University of Virginia with a B.A. in economics and has an MBA from the university’s Darden School of Business.

PAUL ROSSI

PAUL ROSSI

THE ECONOMIST GROUP

PRESIDENT

Paul Rossi is President of The Economist Group’s global media businesses. Based in New York, Paul has global responsibility for all of the Group’s media properties. With over 300 people in 14 offices around the world the media businesses is made up of The Economist, The World in and 1843 magazines, Economist events, Thought Leadership and Content Solutions, EuroFinance, TVC Group and Ideas People Media.

Paul joined The Economist in London to manage advertising sales for the Middle East and Africa. He has held regional advertising sales director positions in Singapore and New York. In 2000, Paul became Commercial Director of Economist.com and publisher of the site in 2003, where he established the website as a profitable global business.

In January 2005, he was named Publisher of The Economist in North America, responsible for all commercial aspects of business including advertising, circulation and marketing for The Economist magazine, Economist.com and other Economist brand businesses. In 2007 he became Managing Director, EVP of The Economist Group with full P&L responsibility for all Economist and CFO brand businesses in the Americas.

In 2007, BtoB Media Business named Paul one of its top publishing innovators. In 2008, Adweek called The Economist the hottest magazine in America, naming Paul one of two Executives of the Year along with the Editor-in-Chief. Paul serves on the board of directors of the MPA – The Association of Magazine Media. He is also on the board of the Hope Program, a career development program for homeless and welfare-dependent adults in New York City.

宮澤 弦

宮澤 弦

ヤフー株式会社

上級執行役員 メディア・マーケティングソリューションズグループ長

Gen Miyazawa

Yahoo Japan Corporation

Yahoo! JAPAN/Executive Corporate Office EVP
President of Media and Marketing Solutions Group

1982年生まれ、2004年東京大学卒業直後に株式会社シリウステクノロジーズを創業、代表取締役に就任。2010年8月、ヤフーにより買収後はYDN(インタレストマッチプロジェクト)のプロジェクトリーダー、2014年4月より執行役員(最年少)、検索サービスカンパニー長に就任。2015年4月より検索に加え、トップページやニュースなどを含めたサービスを管掌するメディアカンパニー長就任を経て、2016年4月より現職。北海道札幌市出身。

Gen Miyazawa, currently the president of Media and Marketing Solutions Group is the company’s youngest Executive Corporate Officer. Upon graduating from Tokyo University, Gen started up Cirius Technologies which was later acquired by Yahoo! JAPAN in 2010, where he also joined in 2011. His first project upon joining Yahoo! JAPAN, was related to Yahoo Display Ad Network. Later in 2014, he became corporate officer and the head of Search Service Company. Gen is in his current position since April 2016.

上野 正博

上野 正博

BuzzFeed Japan株式会社

代表取締役社長

Masahiro Ueno

BuzzFeed Japan Corporation

CEO

1964年生まれ。1987年株式会社リクルート入社。1998年ダブルクリック株式会社 代表取締役社長に就任。2001年トランスコスモス株式会社 取締役就任。2003年同社 常務取締役に就任。2004年オーバーチュア株式会社 代表取締役社長に就任。2006年ビカム株式会社 代表取締役社長に就任。2011年4月CRITEO株式会社に入社し、アジア太平洋地域最高責任者に就任。2011年6月同社 代表取締役に就任(アジア太平洋地域最高責任者兼任)。2016年4月BuzzFeed Japan株式会社 代表取締役社長に就任。

Masahiro Ueno (born in 1964) previously served as Managing Director Asia Pacific for Criteo S.A., and Representative Director for Criteo K.K. in June 2011. He starts his carrier at Recruit. He was formerly the President at DoubleClick K.K. (currently a subsidiary of Google) from 1998, then joined as a Managing Director for Transcosmos in 2003. Ueno served as President of Overture K.K. (currently Yahoo Japan Corporation) from 2004. In 2006, Ueno was appointed President of Become Japan Corporation. Ueno join to BuzzFeed Japan as CEO in April 2016.

小林 桂

小林 桂

株式会社集英社

取締役/Project8代表取締役

Kei Kobayashi

SHUEISHA Inc.

Director

集英社に入社後、宣伝部、広告部、ブランド事業部などに勤務。2015年に株式会社プロジェクト8を設立 同社代表取締役に就任。

Kei served at PR, advertising, and brand division since he joined SHUEISHA. He is currently a board member of the company’s dirctors. He also founded Project8, subsidiary of SHUEISHA in 2015 and serves as a CEO of the company.

鳥居 洋介

鳥居 洋介

株式会社 産経デジタル

代表取締役社長

Yousuke Torii

SANKEI DIGITAL INC.

CEO

1960年大阪府出身。1983年関西学院大学卒。同年、フジ新聞社(当時)入社。その後、夕刊フジ関西総局編集部長、産経新聞社東京本社文化部長、大阪本社編集局夕刊編集長、夕刊フジ代表、大阪本社編集局長などを経て、2015年6月から産経デジタル社長兼CEO。

Yousuke was born in 1960 in Osaka. After he graduated from KWANSEI GAKUIN University, Yousuke joined Sankei Shimbun and served as a director of Fuji Evening Kansai editorial division, a director of culture division of Sankei Shumbun Tokyo headquarters, an editor in chief of evening edition at Osaka headquarters, a president of Fuji Evening, and a director of editorial division at Osaka headquarters. He then serves as a president and CEO of Sankei Digital since June, 2015.

柏原 光太郎

柏原 光太郎

株式会社文藝春秋

ウェブ事業部長

Kotaro Kashiwabara

Bungeishunju Ltd.

EXECUTIVE MANAGER

1986年、株式会社 文藝春秋入社。「週刊文春」「文藝春秋」「オール讀物」編集部、文春文庫部長、宣伝プロモーション部長などを経て、2015年ウェブ事業部長となり、新しいウェブの構想を模索。2016年7月に部内に「文春オンライン」編集部を立ち上げ、2017年1月25日スタート。

Kotaro joined Bungeishunju in 1986 and served in editorial department of Shukanbunshun, Bungeishunju, and Ooruyomimono. Later he worked as a manager of Bunshunbunko and a manager of promotion department then he served as a manager of web business department in 2015, where he directed establishing the way of monetization on web business. In July of 2016, he started an editorial team of Bunshun Online, which launches on January 25th of 2017.

清水 俊宏

清水 俊宏

株式会社フジテレビジョン

ニュースコンテンツプロジェクトリーダー

Toshihiro Shimizu

Fuji Television Network, Inc.

News Content Project Leader of Fuji Television Network

2002年フジテレビ入社。政治部で小泉首相番など担当。新報道2001ディレクター、選挙特番の総合演出(13年参院選、14年衆院選)、ニュースJAPANプロデューサーなどを経て、2016年から現職。ニュースメディア『ホウドウキョク』の統括を担当する。VR事業部も兼務。趣味は海外放浪旅。

Toshihiro joined Fuji Television in 2002 as a writer of politics team and interviewed Junichiro Koizumi, a former prime minister of Japan. After that, he has served as a director of news programs, such as Shinhodo2001, Uppeer House election program in 2013 and Lower House election program in 2014, and later he worked as a producer of News JAPAN. He is in his current position since 2016, directing a news media, Houdoukyoku and VR business. He likes to travel overseas.

アジェンダ

1日目 – 2月2日 木曜日

11:00-13:00

Registration Desk Opens

11:30-12:00

Publisher Town Hall

Publishers only
モデレーター今田 素子
株式会社メディアジーン/代表取締役 CEO
モデレーター田中 準也
株式会社インフォバーン/執行役員 アカウントプランニング部門及びDIGIDAY事業担当

12:00-12:30

Sandbox Presentations

Publishers only
スピーカーJason Barnes
PabMatic, Inc./Vice President, Asia Pacific
Jason Barnes

coming soon

12:40-13:40

Networking Lunch

13:50-13:55

Opening Remarks

Open to all
スピーカーBrian Morrissey
DIGIDAY/President & editor-in-chief

13:55-14:05

The Digiday Challenge Board

スピーカー長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

14:05-14:15

Biggest Trend in the Industry

スピーカー長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

14:15-14:30

プラットフォーム偏重に気をつけろ

Beware of platforms

パブリッシャーの多くがFacebookなどの巨大プラットフォームへのコンテンツ配信を急いでいるなか、エコノミストは慎重な姿勢を崩さない。広告とサブスクリプションモデルを織り交ぜたビジネスモデルを上手く確立することによって、エコノミストはプラットフォームに頼りすぎた現在のトレンドに流されず、コンテンツを守る姿勢を貫いている。

At a time when publishers are rushing to distribute content on platforms like Facebook, The Economist is taking a cautious approach. Thanks to a business model that is a mix of advertising and subscriptions, the publisher can take the long view on platforms and be protective.

スピーカーPAUL ROSSI
THE ECONOMIST GROUP/PRESIDENT
PAUL ROSSI

Paul Rossi is President of The Economist Group’s global media businesses. Based in New York, Paul has global responsibility for all of the Group’s media properties. With over 300 people in 14 offices around the world the media businesses is made up of The Economist, The World in and 1843 magazines, Economist events, Thought Leadership and Content Solutions, EuroFinance, TVC Group and Ideas People Media.

Paul joined The Economist in London to manage advertising sales for the Middle East and Africa. He has held regional advertising sales director positions in Singapore and New York. In 2000, Paul became Commercial Director of Economist.com and publisher of the site in 2003, where he established the website as a profitable global business.

In January 2005, he was named Publisher of The Economist in North America, responsible for all commercial aspects of business including advertising, circulation and marketing for The Economist magazine, Economist.com and other Economist brand businesses. In 2007 he became Managing Director, EVP of The Economist Group with full P&L responsibility for all Economist and CFO brand businesses in the Americas.

In 2007, BtoB Media Business named Paul one of its top publishing innovators. In 2008, Adweek called The Economist the hottest magazine in America, naming Paul one of two Executives of the Year along with the Editor-in-Chief. Paul serves on the board of directors of the MPA – The Association of Magazine Media. He is also on the board of the Hope Program, a career development program for homeless and welfare-dependent adults in New York City.

モデレーターBrian Morrissey
DIGIDAY/President & editor-in-chief

14:30-14:50

ロイヤルユーザーがメディアビジネスに与えるインパクト

The impact of loyal audience on media business

ログリーは2006年の設立以来、10年にわたり大規模データ分析技術をコアコンピタンスとしたサービス開発を行っています。2012年に日本初となるネイティブ広告プラットフォーム「Logly lift」の提供を開始し、パブリッシャー向けにスポンサードコンテンツの配信、レコメンドエンジンの提供、そしてマネタイズ支援を行っています。また、2016年11月よりメディアサイトのユーザー定着を分析するツール「Loyalfarm」をリリースし、ユーザーの再訪支援を開始しました。

Readers of the media came to visit from various platforms.
It is a challenge to change the first users from these platforms to repeaters. Loyal audience such as repeaters will have a major impact on the media business.
We will introduce the impact of loyal audience on business based on the example of analysis tool “Loyalfarm” announced in November 2016.

スピーカー吉永 浩和
ログリー株式会社/代表取締役
吉永 浩和
Hirokazu Yoshinaga
Logly, Inc./CEO

coming soon

14:50-15:05

講談社のデジタルポートフォリオ:自己否定と再構築の挑戦

KODANSHA’s digital portfolio: Challenges to the digital shift

創業以来、日本の出版業界を牽引してきた講談社は、デジタルシフトに対応するため、自己否定と再構築の挑戦を行っている。完全デジタル化した「クーリエ・ジャポン」、ユーチューバーとコラボする動画メディア「ボンボンTV」、はじめて外部から編集長を招いたオンラインメディア「フォルツァスタイル」「ミモレ」などの事例から、その内実に迫る。

KODANSHA was founded in 1909 and is one of Japan’s leading publishing companies. The company is restructuring its know-how, cultivated in the print era, to inform how it creates digital content today. In this session, it will introduce its new digital portfolio, including a relaunched digital magazine “COURRiER Japon,” a video service in collaboration with the YouTubers “Bom Bom TV,” its luxury publication “FORZA STYLE” and a women’s fashion and beauty website “mi-mollet.”

スピーカー長崎 亘宏
株式会社講談社/第一事業局 局次長 兼 ライツ・メディアビジネス局 局次長
長崎 亘宏
Nobuhiro Nagasaki
Kodansha Ltd./The deputy executive director of first division and rights / media business division

デルフィス、マッキャンエリクソンそれぞれのメディアプランニング職を経て、2006年、講談社に入社。雑誌、コミック、デジタルメディアの広告商品開発やイベント事業に携わる。2010年より、雑誌広告効果測定調査「M-VALUE」設立に従事。2014年より、JIAA(日本インタラクティブ広告協会)ネイティブ広告部会座長として、ガイドラインや広告効果指標の整備に取組む。2015年、第3回webグランプリ「Web 人 of the year」を受賞。

After working for McCann and Delphys as a media planner, joined KODANSHA in 2006. He has been committed to event business and produced ad products for magazines, comics, and digital media in the company. He established M-VALUE, a study of measuring advertising effectiveness of magazine. A chairman of JIAA native advertising committee since 2014, which develops a guideline and reseaches to standardize advertising effectiveness measurement indicator. He received an award of Web Person of the Year in 2015.

モデレーター長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

15:05-15:35

Refreshment & Networking Break

15:35-15:40

Town Hall Reports & Review of the Challenge Board

15:40-15:55

ブランド案件流通によるスマートフォンPMPマネタイズとは?

How to monetize Smartphone PMP through Brand Proposal Distribution
スピーカー稲富 卓哉
ユナイテッド株式会社/アドプラットフォーム事業本部SSP事業部 事業部長
稲富 卓哉
Takuya Inatomi
UNITED, Inc./Head of SSP/Ad Platform Divsion

coming soon

スピーカー平岡 正英
博報堂DYデジタル/メディア・ソリューション本部 メディアプラニングユニット副本部長兼ユニットマネージャー
平岡 正英
Masahide Hiraoka
Hakuhodo DY digital Inc./Deputy General Manager/Unit Manager, Media Planning Unit, Media & Solution Division

coming soon

15:55-16:10

需要増すデジタル報道、Yahoo! JAPANが担う役割とは?

Yahoo! JAPAN’s role in the increased demand for digital news

日本のデジタルパブリッシング業界において、唯一無二のプレゼンスを誇るYahoo! JAPAN。スマートフォンの普及でインターネットユーザーが激増するなか、Yahoo!ニュースはひときわ大きな存在感を放っている。日進月歩するデジタルパブリッシング業界においてYahoo! JAPANは今後、どんな役割を担っていこうとしているのか?

Yahoo! JAPAN is the biggest portal news media in Japan. As the share of smartphone grows, the consumption of Yahoo! News is increasing. The session discusses the role of Yahoo! JAPAN in this fast changing publishing industry.

スピーカー宮澤 弦
ヤフー株式会社/上級執行役員 メディア・マーケティングソリューションズグループ長
宮澤 弦
Gen Miyazawa
Yahoo Japan Corporation/Yahoo! JAPAN/Executive Corporate Office EVP
President of Media and Marketing Solutions Group

1982年生まれ、2004年東京大学卒業直後に株式会社シリウステクノロジーズを創業
、代表取締役に就任。2010年8月、ヤフーにより買収後はYDN(インタレストマッチプロジェクト)のプロジェクトリーダー、2014年4月より執行役員(最年少)、検索サービスカンパニー長に就任。2015年4月より検索に加え、トップページやニュースなどを含めたサービスを管掌するメディアカンパニー長就任を経て、2016年4月より現職。北海道札幌市出身。

Gen Miyazawa, currently the president of Media and Marketing Solutions Group is the company’s youngest Executive Corporate Officer. Upon graduating from Tokyo University, Gen started up Cirius Technologies which was later acquired by Yahoo! JAPAN in 2010, where he also joined in 2011. His first project upon joining Yahoo! JAPAN, was related to Yahoo Display Ad Network. Later in 2014, he became corporate officer and the head of Search Service Company. Gen is in his current position since April 2016.

モデレーター今田 素子
株式会社メディアジーン/代表取締役 CEO

16:35-16:50

文春砲、デジタイズでどう変わる?:文春オンラインの船出

BUNSHUN ONLINE’s voyage into digital

2016年、ネット上には文春コンテンツが吹き荒れた。「文春砲」と呼ばれる『週刊文春』のスクープ情報だけでなく、Netflixで独占配信された芥川賞作品原作のドラマ『火花』など、さまざまな形で文春ブランドが印象づけられた。そうしたなか、2017年1月に満を持して、旗艦サイト「文春オンライン」がローンチする。そのコンテンツ力と、ディストリビューション戦略に迫る。

In 2016, Bunshun’s scoops on economic misconduct, arrests, affairs, and pop group breakups blew up the internet. The publishing company not only published in its weekly magazine “Shukan Bunshun”: it also had an impact with diverse content, such as the Netflix original drama “Hibana,” based on the Akutagawa Prize-winning story. Furthermore, its flagship website Bunshun Online will launch in January. This session introduces their powerful content and distribution strategy.

スピーカー柏原 光太郎
株式会社文藝春秋/宣伝プロモーション局次長 ウェブ事業部長
柏原 光太郎
Kotaro Kashiwabara
Bungeishunju Ltd./EXECUTIVE MANAGER

1986年、株式会社 文藝春秋入社。「週刊文春」「文藝春秋」「オール讀物」編集部、文春文庫部長、宣伝プロモーション部長などを経て2015年ウェブ事業部長となり、新しいウェブの構想を模索。2016年7月に部内に「文春オンライン」編集部を立ち上げ、2017年1月25日スタート。

Kotaro joined Bungeishunju in 1986 and served in editorial department of Shukanbunshun, Bungeishunju, and Ooruyomimono. Later he worked as a manager of Bunshunbunko and a manager of promotion department then he served as a manager of web business department in 2015, where he directed establishing the way of monetization on web business. In July of 2016, he started an editorial team of Bunshun Online, which launches on January 25th of 2017.

モデレーター長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

16:50-17:05

Dialog

スピーカー程 涛
popIn 株式会社/代表取締役
程 涛
Tao Cheng
popIn Inc./CEO

coming soon

17:05-17:20

AbemaTV、1000万DLで見えてきた世界:スマホ時代のマスメディアへ

さまざまな動画サービスが台頭するなか、2016年4月にサイバーエージェントとテレビ朝日が共同でスタートしたインターネットテレビ局「AbemaTV(アベマティーヴィー)」。開局からわずか7カ月弱で1000万DLを突破し、その勢いは増すばかりだ。コンテンツ編成や広告モデル、また分析データや実例など、その最新トピックやビジネス戦略を共有してもらう。

While many video content providers come to the fore in the publishing industry, Abema TV, which is an online TV service CyberAgent joined forces with TV Asahi launched in April, 2016. Since its launch, Abema TV hit 10 million downloads within 7 months. The session introduces how Abema TV operates the constant and quick content producton process, its advertising menu, and case studies of data analytics.

スピーカー小池 政秀
株式会社サイバーエージェント/常務取締役
小池 政秀
Masahide Koike
CyberAgent, Inc./Exective director

1975年静岡県下田市生まれ。萩島商事株式会社(現:アイア株式会社)、リンクメディアを経て、2001年にサイバーエージェント入社。以来、メディア事業の立ち上げに継続的に関わり、2007年にAmeba事業本部ゼネラルマネジャー、2011年には株式会社AMoAd代表取締役就任。2012年に同社取締役、2014年から常務取締役就任。株式会社AbemaTVの取締役も務める。

Born in 1975 in Shizuoka. After working for AiiA Corporation and LINC Media, joined CyberAgent in 2001. He has committed to media business and worked as general manager of Ameba project head office since 2007, and served as a president of AMoAd in 2011. After performing as a member of the board of CyberAgent in 2012, he currently serves as an executive director of the company since 2014. He is also a member of the board of Abema TV.

17:20-17:40

VIP Meeting & Drinks

VIP publishing execs only

17:40-19:40

10-Minute Meetings

20:00-20:30

Drinks Reception

Open to all

20:30-22:00

Dinner

1日目のアジェンダをすべて表示

2日目 – 2月3日 金曜日

7:00-8:00

Breakfast

8:00-8:30

Publisher Town Hall

Publishers only
モデレーター長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

8:30-9:00

Sandbox Presentations

Publishers only
スピーカー望月 貴晃
ゴールドスポットメディア/代表取締役社長
望月 貴晃
Takamitsu Mochizuki
GoldSpot Media Inc./CEO

coming soon

9:00-9:30

Refreshment & Networking Break

9:30-9:45

アトランティックのマネタイズ戦略

How the Atlantic has modernized

160年の歴史を築いてきたアトランティックは、現在もスタートアップのような姿勢を忘れていない。10年前、アトランティックメディアは収益の85%を紙から得ていたが、現在の紙からの収益は10%ほどだ。現在は、デジタル広告収益の70%をコンテンツベースのキャンペーンから生みだしている。また、ニュースメディアのクオーツのローンチによって、アトランティックメディアはバナー広告に頼ることなく、グローバル・メディアとしてのブランドを築くことに成功した。

The Atlantic is 160 years old, but it acts like a startup. A decade ago, Atlantic Media relied on print for 85 percent of its revenue. That figure is now 10 percent. And now 70 percent of its digital ad revenue is rooted in some kind of content-based campaign. In Quartz, Atlantic Media has created a global media brand from scratch — without running any standard banner ads.

スピーカーMICHAEL FINNEGAN
ATLANTIC MEDIA/PRESIDENT
MICHAEL FINNEGAN

Michael serves as President of Atlantic Media and coordinates strategy, operations and growth initiatives across the company. Previously, Michael served as COO, CFO and SVP of Business Development. Michael joined the company as Director of Digital Business Development and Analytics in early 2011 to build a corporate center of excellence focused on using digital analytics, partnerships, and emerging technologies as levers for financial and audience growth. Prior to his career in media, Michael spent 10 years as a management consultant with expertise in corporate growth and operations. He graduated from the University of Virginia with a B.A. in economics and has an MBA from the university’s Darden School of Business.

モデレーターBrian Morrissey
DIGIDAY/President & editor-in-chief

9:45-10:00

BuzzFeed JAPAN、創刊1周年を迎えて:さらなる成長と収益化の展望

BuzzFeed Japan: 12 month in, a vision for further growth and monetization

2016年1月に華々しくローンチしたBuzzFeed JAPAN。創刊からちょうど1年を経て、すでに月間1000万UV(ユニークビジター)を超え、またたく間にものすごい成長を成し遂げている。こうした輝かしい結果は、どんな試行錯誤や挑戦の末に実現したのか? また、今後どんなふうに、さらなる成長とマネタイズを考えているか? そのビジネスに対する姿勢を聞く。

With over 10 million unique visits per month, BuzzFeed Japan’s audience has been growing at breakneck speed since its launch in January 2016. 12 months on, we will discuss how BuzzFeed Japan intends to monetize such tremendous growth. Hear what they have to say on their position and future visions in growth and monetization.

スピーカー上野 正博
BuzzFeed Japan株式会社/代表取締役社長
Masahiro Ueno
BuzzFeed Japan Corporation/CEO

1964年生まれ。1987年株式会社リクルート入社。1998年ダブルクリック株式会社 代表取締役社長に就任。2001年トランスコスモス株式会社 取締役就任。2003年同社 常務取締役に就任。2004年オーバーチュア株式会社 代表取締役社長に就任。2006年ビカム株式会社 代表取締役社長に就任。2011年4月CRITEO株式会社に入社し、アジア太平洋地域最高責任者に就任。2011年6月同社 代表取締役に就任(アジア太平洋地域最高責任者兼任)。2016年4月BuzzFeed Japan株式会社 代表取締役社長に就任。

Masahiro Ueno (born in 1964) previously served as Managing Director Asia Pacific for Criteo S.A., and Representative Director for Criteo K.K. in June 2011. He starts his carrier at Recruit. He was formerly the President at DoubleClick K.K. (currently a subsidiary of Google) from 1998, then joined as a Managing Director for Transcosmos in 2003. Ueno served as President of Overture K.K. (currently Yahoo Japan Corporation) from 2004. In 2006, Ueno was appointed President of Become Japan Corporation. Ueno join to BuzzFeed Japan as CEO in April 2016.

モデレーター長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

10:00-10:20

Workshop

スピーカー八田 浩
スキルアップ・ビデオテクノロジーズ/代表取締役社長
八田 浩
Hiroshi Hatta
SkillUp Video Technologies /CEO

coming soon

10:20-10:35

デジタルシフト、フジテレビのアプローチ:ホウドウキョクの戦略とVRの未来

Fuji TV’s digital approach: Houdoukyoku’s strategy and VR’s future

2016年10月24日にリニューアルした、フジテレビのデジタル専門ニュースメディア「ホウドウキョク」。それまでの24時間ライブだけではなく、テキスト、動画クリップ、インフォグラフィックス、VRなど、さまざまな表現手法に取り組んでいる。そのマネタイズに向けた戦略と、新たに取り入れた「VR取材」の現状や未来について。

Fuji TV’s digital news media outlet “Houdoukyoku” relaunched its site in October 2016 and its digital chops are already in evidence. The new site not only produces 24-hour live videos, but also delivers news in a variety of formats: text, shorter video, infographics, and even interviews using VR technology. This session explores how to monetize with each news format and the future of news business.

スピーカー清水 俊宏
フジテレビ/ニュースコンテンツプロジェクトリーダー
Toshihiro Shimizu
Fuji Television Network, Inc./News Content Project Leader of Fuji Television Network

2002年フジテレビ入社。政治部で小泉首相番など担当。新報道2001ディレクター、選挙特番の総合演出(13年参院選、14年衆院選)、ニュースJAPANプロデューサーなどを経て、2016年から現職。ニュースメディア『ホウドウキョク』の統括を担当する。VR事業部も兼務。趣味は海外放浪旅。

Toshihiro joined Fuji Television in 2002 as a writer of politics team and interviewed Junichiro Koizumi, a former prime minister of Japan. After that, he has served as a director of news programs, such as Shinhodo2001, Uppeer House election program in 2013 and Lower House election program in 2014, and later he worked as a producer of News JAPAN. He is in his current position since 2016, directing a news media, Houdoukyoku and VR business. He likes to travel overseas.

10:35-10:55

Coffee & Networking Break

10:55-11:10

メディア・パブリッシャー「攻め」のデータ戦略

An Aggressive Data Strategy for Media and Publishers

巨大プラットフォーマーと共存しながらも依存せず、データによりオーディエンスを深く理解することがこれから攻めに転じるメディア・パブリッシャーには必要です。本講演ではとりうる戦略を実例を交えて説明します。

Digital platforms play a big part of content delivery for media and publishers. But it is all the more so important for us to understand and engage with audience on our own. In this session, we will discuss about the strategy needed to control our own destiny.

スピーカー太田 禎一
アドビ システムズ株式会社/アドビ・グローバル・サービス ソリューションコンサルティング本部 ソリューション コンサルタント
太田 禎一
Teiichi Ota
Adobe Systems Co., Ltd./Solutions Consultant Solutions Consulting Adobe Global Services

coming soon

11:10-11:25

集英社が目指す、ECエコシステムの全容:Project8が担う未来

The future of SHUEISHA INC.’s partnership with Project8

2017年、集英社のECサイト「FLAG SHOP」は、創業10周年を迎える。同社の女性8誌と連動したこのECサイトは、各誌のWebサイトを統合するポータルサイト「HAPPY PLUS」とも連動。2015年に分社化されたProject8とともに運用するこのふたつのサイトでは、ユーザーをともに還流し合う、エコシステムを目指している。集英社はProject8を通して、どんな未来を描いているのか?

Shueisha’s e-commerce site “FLAG SHOP” is celebrating 10th anniversary in 2017. “FLAG SHOP” links Shueisha’s eight different women’s fashion magazines, and now links with the company’s main site “HAPPY PLUS” too. The operation of the sites is run by Project8, the company’s subsidiary since 2015. These two sites aspire to create an ecosystem where users can be mutually circulated. This session will explore the future of Shueisha’s partnership with Project8.

スピーカー小林 桂
株式会社集英社/取締役/Project8代表取締役
小林 桂
Kei Kobayashi
SHUEISHA Inc./Director

集英社に入社後、宣伝部、広告部、ブランド事業部などに勤務。2015年に株式会社プロジェクト8を設立 同社代表取締役に就任。

Kei served at PR, advertising, and brand division since he joined SHUEISHA. He is currently a board member of the company’s dirctors. He also founded Project8, subsidiary of SHUEISHA in 2015 and serves as a CEO of the company.

モデレーター長田 真
DIGIDAY[日本版]/編集長

11:25-11:40

Dialog

11:40-11:55

Session

11:55-13:15

Networking Lunch

13:15-13:30

Dialog

スピーカー堀内 健后
トレジャーデータ株式会社/マーケティング担当ディレクター
堀内 健后
Kengo Horiuchi
Treasure Data Inc./Director of Marketing at Treasure Data, Inc.

coming soon

13:30-13:45

産経デジタル、創立12年目の挑戦

SANKEI DIGITAL’s 12th anniversary challenge

全国紙で唯一、本社とは異なる、関連別会社として成長し続けてきた産経デジタルは、2017年に創立12年を迎える。ベンチャーとして本社のしがらみから解き放たれた同社は、やんちゃ精神とアジャイルな意思決定を武器としてきた。そのメリット、デメリットとは?

Sankei Digital is an affiliate of Sankei Shimbun, Japan’s daily economics and industry newspaper. Sankei Digital will be turning 12 in 2017. Free of established restraints as a relatively new venture, the company’s roguish attitude and quick decision-making has differentiated it from its parent company. This session will explore the advantages and drawbacks of the start-up mindset in publishing.

スピーカー鳥居 洋介
株式会社 産経デジタル/代表取締役社長 CEO
Yousuke Torii
SANKEI DIGITAL INC./CEO

1960年大阪府出身。1983年関西学院大学卒。同年、フジ新聞社(当時)入社。その後、夕刊フジ関西総局編集部長、産経新聞社東京本社文化部長、大阪本社編集局夕刊編集長、夕刊フジ代表、大阪本社編集局長などを経て、2015年6月から産経デジタル社長兼CEO。

Yousuke was born in 1960 in Osaka. After he graduated from KWANSEI GAKUIN University, Yousuke joined Sankei Shimbun and served as a director of Fuji Evening Kansai editorial division, a director of culture division of Sankei Shumbun Tokyo headquarters, an editor in chief of evening edition at Osaka headquarters, a president of Fuji Evening, and a director of editorial division at Osaka headquarters. He then serves as a president and CEO of Sankei Digital since June, 2015.

13:45-14:05

画像認識とイン・イメージ広告はデジタル広告の次のフロンティア

Image recognition and In-Image advertising: the next frontier in digital advertising

画像は媒体の中で最も重要な要素です。あるいは画像認識技術が発展すれば、UXを損なわず、サイトの画像とマッチする画像を伴う広告(イン・イメージ広告)がによる収益化が可能になります。グローバルの媒体社やブランドがどう画像認識を収益化やエンゲージメントに活用するか示します。

Images now reign supreme above the fold on most of today’s top sites, and even below there’s a stronger emphasis on showing over telling. At the center of any conversation about images is computer vision technology. With advancements in image recognition, publishers are now able to monetize their inventory of images while maintaining a great user experience. Greg Pritchard, Senior Vice President, International Development will show how top global publishers and brands are leveraging the technology to drive revenue and engage audiences.

スピーカーGreg Pritchard
GUMGUM, INC./Senior Vice President, International Development

coming soon

14:05-14:20

Speaker session

14:20-14:30

Wrap Up “5 things we’ve learned”

14:30-17:00

Activity

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開催場所

ヒルトン小田原リゾート&スパ
250-0024 神奈川県小田原市根府川

HILTON ODAWARA RESORT & SPA
250-0024 ODAWARA CITY, NEBUKAWA, JAPAN

 

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